Tanácsok, gyógymódok

Az időjárás-változásra szinte mindenki másképp reagál, különböző tüneteket vált ki. Érdemes körülbelül egy hónapig figyelni az időjárás alakulását és azt, hogy arra miként válaszol szervezetünk.

Nem szabad azonnal gyógyszeres kezeléshez folyamodnunk, számos természetes gyógymód és házi praktika létezik, hogy csökkentsük reakcióképességünket az időjárás-változással szemben. Meg kell tanulnunk a lehető leggyorsabban alkalmazkodni az egyes időjárási helyzetekhez, így a szervezetünket érő negatív hatások rövidebb ideig tartanak. Amennyiben az alábbi természetes gyógymódok nem segítenek, kérjünk orvosi segítséget!

Általános jó tanácsok frontérzékenyeknek


A legfontosabb - frontérzékenység típusától függetlenül - hogy erősítsük immunrendszerünket. Sportoljunk sokat, próbáljunk olyan tevékenységet keresni, amelyet a szabadban is tudunk végezni. Töltsünk több időt a friss levegőn, kiránduljunk télen - nyáron. Minél többet vagyunk kint a szabadban szervezetünk annál gyakrabban szembesül a váltakozó hőingerekkel, így védekező rendszere edzettebb lesz és hatékonyabban fog működni.
Együnk sok vitamint, igyunk gyógyteákat, csökkentsük a stresszes időszakokat (tudjuk, hogy nehéz), szokjunk le a dohányzásról és mondjunk le a túlzott mértékű alkoholfogyasztásról.
Köztudott, hogy a feledékenység, hangulatváltozások, koncentrációkészség, a fejfájás az idegesség a cigaretta és az alkohol számlájára írandók. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehet időnként elszívni néhány szállal vagy meginni egy-egy pohárkával.

Hozzuk formába testünket-lelkünket!

Próbáljunk meg naponta, ha csak egy pár percet is ellazulni, relaxálni. Vegyünk egy forró fürdőt, hallgassunk olyan zenét, amitől feltöltődünk, vagy csak keressünk egy jó kis zugot, ahol egy kicsit nyugalomban lehetünk. Nemcsak fizikumunkat kell formába hoznunk, hanem pszichénket is fel kell turbóznunk, amire legalkalmasabb a jóga (ha nem próbáltad még ki, itt az idő!) és a meditáció.

Juttassunk a szervezetbe sok vitamint és ásványi anyagot!


Fontos, hogy a szervezet elég A,B,C,D,E vitaminokat kapjon. A Mg (magnézium), K (kálium), P (foszfor), Ca (kalcium), F (vas) megfelelő mennyisége pedig elengedhetetlen az egészséges életmódhoz. Együnk sok citrusfélét, banánt, almát, burgonyát, szőlőt, halat és időnként olajos magvakat.
A vitaminok közül a C-vitamin főleg a gyümölcsökben található meg, de a nyírfalevél, a gyermekláncfű, és a csalán is sok C-vitamint tartalmaz. B-vitamin a gabona-magvakban, gyümölcsökben, csalánban, csipkebogyóban, ribizliben, medvehagymában, fokhagymában, áfonyában és a benedekfűben található meg nagy mennyiségben. A-vitamint sárgarépából, csonthéjasokból, berkenyéből, paprikában, bodzában, gyermekláncfűben van, E- és K-vitamint növényi magvakban, csipkebogyóból, csalánból, parajból, kelvirágból nyerhetünk.
Magas ásványi anyag tartalmú növények a benedekfű, a csalán. Kálium leginkább az erdei mályvában, pitypangban, magnéziumban és főleg a csipkebogyóban található. Vasat tartalmaz a csalán, a dió, mogyoró, mák, meggy és a petrezselyem. Magas réztartalommal bír a zab, a dió. Nikkelt a petrezselyem, mangánt a búzavirág tartalmaz. Kobaltban gazdag a torma és a lencse. A melegfrontra érzékenyek fogyasszanak több A-, B2-, C- vitamint, időnként szódabikarbónát, káliumot és foszfort. A hidegfrontra érzékenyek vegyenek magukhoz sok B1-, D-, E vitamint, kalciumot és magnéziumot.

Gyógynövények jótékony hatásai

Gyógynövények segítségével ugyancsak csökkenthetők az időjárás-változás okozta reakciók. Az alábbiakban tünetek szerint csoportosítottuk a gyógyító növényeket:

vérnyomáscsökkentő hatású gyógynövények: galagonya, fokhagyma, medvehagyma (akkor a leghatásosabb, ha még nem virágzik), fehér fagyöngy ( teának) ,napraforgó szirom
vérnyomás szabályozó: pásztortáska
szív- és koszorúér rendellenességre ható gyógynövények: ginko biloba, zsurló, cseresznye/meggy leveléből főzet
kasvirág (echinachia), homoktövis, medvehagyma, berkenye, borbolya, csalán, csipkebogyó, ginzeng, fekete retek
fejfájás, idegesség ellen: borsmenta, citromfű, levendula, őszi margitvirág
reuma, izom- és ízületi fájdalmak ellen: zsurló, vadgesztenye, fekete nadálytő, gyermekláncfű, rozmaring, avokadó, bodza, bojtorján, boróka, csalán, aranyvessző, angyalgyökér
szédülés ellen: fagyöngy(fehér), ginko biloba
izzadás ellen: közönséges izsóp, orvosi zsálya
nyugtató hatás: levendula, borsmenta, orbáncfű, komló, citromfű, macskagyökér
láz- és köhögés csillapítás: akácvirág, fekete áfonya, ánizs, bodza, bazsalikom, borsikafű, borsmenta
meghűlés, légúti fertőzések ellen: csipkebogyó, bodza, borsmenta, borostyán, eukaliptusz, fokhagyma, hársfavirág, fodormenta
emésztést segítő gyógynövények: angyalgyökér, articsóka, bazsalikom, borsikafű, borsmenta, cickafark, gyömbér, kerti kapor, fodormenta, citromfű, ánizs
görcsoldó hatású gyógynövények: ánizs, angyalgyökér, borbolya, citromfű, édesgyökér, eukaliptusz, fekete üröm, borsmenta, vérehulló fecskefű, cickafark
gyulladás csökkentő, fájdalomcsillapító: aloe vera

Szauna és masszázs

Az emelkedő légnyomás fejfájást, szapora szívverést, szívtáji szorító fájdalmat okozhat, amit könnyen megelőzhetünk rendszeres szaunázással, aromamasszázzsal, váltózuhanyzással. Az aromaterápiás masszázsok reumatikus fájdalmakon is segítenek. A leghatékonyabb olajok a szegfű- és rozmaring-olaj.

Aludjunk eleget!

A rendszeres alvás rendkívül fontos szervezetünk számára. Azok az emberek, akik hosszú távon hat óránál kevesebbet, és azok is, akik több mint kilenc órát alszanak, veszítenek az ellenálló képességükből. Szakemberek és orvosok a hét óra alvást tekintik ideálisnak, bár a nők számára több idő szükséges a kipihentség érzéséhez, így egyes hölgyeknél szükséges a kilenc óra alvás is (a modellek esetében kötelezően betartandó szabály a nyolc-kilenc óra alvás).

A helyes táplálkozás

A nem túlsúlyos emberek, akik tudatosan táplálkoznak, kevésbé szenvednek a frontérzékenységtől, mint túlsúlyos társaik. Kevesebbet izzadnak, könnyebben mozognak, lélegeznek és általában szív- és érrendszerük is egészségesebb.
Kiegyensúlyozott táplálkozással, egészséges ételek fogyasztásával azonnal fittebbnek érezzük majd magunkat és a közérzetünk is javulni fog.
A melegfrontra érzékenyek fogyasszanak különösen sok zöldséget, a hidegfrontra érzékenyek növelhetik a koffein adagjukat és a húsfélék, a tojás és a sajttermékek fogyasztását.
Ügyeljünk testsúlyunkra!

Oszd meg a barátaiddal:

Cikkek

x
OLVASD EL!