Naszály túra

A túra hossza: 35 km Ebből földút: 9 km Összes emelkedés: 350 m Nehézsége: közepes Terep: kerékpárút és aszfalt Javasolt teljesítési idő: 4 - 5 óra

Javasolt túrabeosztás:

Vác - Kosd - Gyadai rét - Katalinpuszta - Verőce - Vác

A túrát Vác központjában, a 2-es út és a Kosd felé vezető út kereszteződésében kezdjük, innen haladunk Kosd felé. A vasút alatt átkerekezve erős emelkedő kezdődik a városban 2,4 km-ig, ahol az M2 autóút felett átkelve gurulni kezdünk. Balra szépen látszik a Naszály, amelynek háta mögött fogunk visszajönni. 3,8 km-től ismét emelkedni kezdünk hatszáz méter hosszan, majd begurulunk az előttünk már látszó Kosdra. Végigtekerünk a falu főutcáján, és 7,2 km-nél egy kis körforgalomban a piros jelzéssel Katalinpuszta felé megyünk tovább. 7,7 km-nél kiérünk a faluból és földútra váltunk, közepesen emelkedik velünk az út. 8,3 km-nél, követve a piros turistajelzést, teljesen beérünk az erdőbe, ahol egy ideig kénytelenek vagyunk tolni a biciklit, erősebb emelkedő következik. 8,7 km-nél a piros jelzés elhagyja az eddigi földutat, és egy ösvényen még meredekebb emelkedésbe kezd (15%-os emelkedő). 9,4 km-nél érünk fel egy komolyabb földútra, ahol a jellel balra térünk, és végre újra nyeregbe szállunk. 10 km-nél keresztezzük az erdőben a kékjelet, de mi a piros jelzésen gurulunk a földúton. 11 km-nél érjük el a Gyadai-rét keleti végét. A rét 400.800 méter széles ellaposodó völgyben fekszik, balra az erdős Naszály magasodik. 14,5 km-nél keresztezzük a tanösvényt (Óriások pihenője). 15,6 km-nél véget ér a rét, itt a jobbra eddig is látszódó erdészeti murvás úton folytatjuk utunkat nyugati irányban. 16,7 km-nél elérjük a tanösvény bejáratát, és a sorompót leküzdve aszfaltúton tekerünk tovább. 17,3 km-nél betorkollunk a főútba és tartva az irányt áttekerünk Katalinpusztán. 18,2 km-nél jobbra térünk a főútról egy kisforgalmú útra Verőce felé, és áthaladunk Katalin-völgyön. 23 km-nél beérve Verőcére keresztezzük a vasutat, és a Rákóczi úton végigtekerve közeledünk a Duna felé. 23,9 km-nél elérve a főutat, balra kanyarodunk Verőcén. 24,7 km-nél kerékpárúton folytatjuk utunkat a főúttal párhuzamosan. 28 km-nél eltávolodva a főúttól átmegyünk egy kerékpáros alagúton a főút alatt, majd balra kanyarodva tekerünk tovább aszfaltúton Vác felé. 28,8 km-nél, mielőtt kiérnénk a forgalmas útra, jobbra kanyarodunk a kezdődő kerékpárútra. Innentől a kerékpárúton haladunk a váci révig. 33,5 km-nél érünk a révhez. 35 km-nél pedig visszaérünk a kosdi kereszteződéshez.

Utunk során feltétlenül nézzük meg: